24 timmar Stockholm - Skåne - Stockholm
2011-02-28 / 12:56:01 / Vallning

Kl 18.00 gick bilen från Fruängen, med Alex, hennes kompis Tessan och jag + Lizz ,Lass och en . Alexs Sue har valpar nere hos Somollis så hon skulle ner och pussa valpar och valla, och jag tänkte varför inte, roligt med en liten tripp, och valpar är ju hur gulligt som helst. Svarta Sue valpar:)
Började med ett stopp vid donken, mätta och glada började vi våran sex timmas resa. Vill och får inte skriva ner allt vi pratade om, men damp kan man lungt säga, den här resan har nu en egen spotify lista, Skåne resan:)

Framme på Somollis vid 00.30 pussade vi på lite valpar, burar till våra apor och sen sova, i valprummet:)

Nästa dag började vig 06.00 av pigga valpar som tyckte vi sovit alldes för länge, upp och hoppa. frukost blev gröt och bär, står man sig bra på:) Fåren var nästa mission, dom ville ju också ha frukost, hö och vatten. Pussade även lite på lammen, det fanns bruna, gud va söta dom var.

Roslangsfår började vi med att ta ut i  en hage och sen några andra får (glömt rasen) till en annan. Jag och Alex började valla på Roslagsfåren och shiit va snabba dom var, nyttigt att träna på men svårt tyckte jag. Man behövde jag så lite för att få mycke fart på fåren. Även Alex tyckte dom var svår vallade så då är de ok om jag också tycker de:)

Dom andra fåren var i en större haga och några fler, kanske 7 st och segare, men mer "normalt" snabba. Tränade lite på fösning från mig på avstånd och gick framåt, tränade även på att röra sig lite åt höger resp vänster och med korta komandon gick det bättre, roligt när det blir rätt och som man tänkt sig:)
Vallade till och från hela dagen och det var roligt roligt, skönt att kunna valla 15 min, vila 1 timme och sen köra igen och lite promenader imellan. Sista passet gick hon fint och åt inge snö.
Snön är lite av ett promblem för oss i halgen, visst vallar hon och är koncentrerad men äts för mycke snö och bajs tycker jag. Prövade att vara hård på henne i hagen när hon åt och efter tre tillsägelser slutade hon, duktig=)

Vid 18.45 lämnade vi Skåne och Somollis, började igen med att äta på donken sen körde vi på, stannade en gång och kissade hundarna sen körde vi på. 01.00 var vi i Stockholm och vi som hos Tessan, orkade inte åka med bur, trött hund och packning mitt i natten.

Roliga 24 timmar, vem gör sånna här resor, bil 12 timmar och 12 framme, men roligt och valla på barmark och på lite olika får mm och som sagt, valparna var ju liiite söta, 6 veckor=)

Lizz var trött när vi kom hem, det går att trötta ut en bc:)

(Bilder kommer)

1 Kommentarer
Alex o töser!:

Gaaaaaaalet skulle man kunna kalla det! Tack för sällskapet :D!



SKRIVET DEN: 2011-02-28 KL: 18:18:45 URL: http://alexhundar.wordpress.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: