Härliga söndag
2011-02-21 / 07:13:15 / Träning

Efter en välbehövs sovmorgonen vakande jag vid 10 av bc brudarna Lizz och Slipp som tyckte att jag hade sovit på tok för länge. Tyckte lite synd om Lisa fisa som jobbar hela dagen.

Ut och kissa dom, frukost och sen bara sega runt, kolla tv och slappa. Vid 13 blev jag med Lizz, Slipp och Isa hämtade av Robban, för att åka upp till klubben tilll Sara och hennns kompis som ville gå promenad:) Gick en timme i skogen och sen började färden hem, vi gick. Så skönt att gå med bc, känns som att man skulle kunna ha 5 st och det skulle inte vara jobbigt, gillar bc^^.
Vi hann inte komma mer än halvvägs innan hundarnan och jag blev upplockade av Sara och åkte till donken och köpte mat och sen till Robban, åt och spelade tv-spel.

Vid 16.15 var Sara snäll och skjutsade oss till Lisa för att åka på ridhustränining, med Emelie, Mikalea och Monkan med hundar. Stackars Monkans Fräcka som var omringad av sex tokiga border collies. Ridhuset låg lite utanför Norrtälje men tog kanske 10 min, skönt:) Tyckte inte Lizz var som vanligt i ridhuset, nu var det en helt ny grej och hon har aldrig tränat med hundar på ett tag, pga det här skiiit vädret.
Blev bättre ju längre vi tränade men hon pratade och lät som hon aldrig har gjort på träning, visst låter hon typ alltid min lilla svarta men inte på det här sättet.
Tränade en del fot och koncententraionen var det inget fel på, hon gick fint, ska börja träna på mer svängar för de gick inte så bra, men nu har vi ännu en sak att träna på:)

Nästa gång det är ridhusträning är på fredag och jag stänger då, buhu. Ska kolla om det är ledigt på söndag och boka, Lisa ville också och kanske får man med några till, alltid roligt att träna med många:)

Ganska trötta i huvudet av en timmes träning åkte jag och Lisa till donken (för mig andra gången på samma dag) och åt middag.

Lizz och jag var hemma vid 19 och jag sprang iväg till solarieöarna, sen mat och kisspromenad innan vi däckade båda två.

Så härliga dagen fredag, lördag och söndag har varit, ute jätte mycke i fredags, Lizz gick 4,5 h sen fredagsmys, lördag, säger bara vallning, längtar redan tillbaka, och igår söndag, slappa och sen ridhusträning.

Hoppas veckan fortsätter i samma anda, då vet jag inte hur den här veckan ska sluta, bara att vi ska träffa Camilla och en Aussie, valla på onsdag och åkte hem till mamma och mysa på torsdag låter ju mysigt.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: