Djursjukhuset Albano
2010-11-07 / 12:49:13 / Lizz

Igår spydde Lizz jätte mycket, 4 gånger på dryga timmen. Vi var hos Sandra men gick hem, spydde en gång till innan vi kom hem och jag ringde Albano och dom tyckte vi skulle åka in, även hennes allmäntillstånd var förändrat. Väl inne blev det först röntgen och Lizz var jätte seg. Efter de blodprov och dropp. När veterinären kom och klämde på henne tyckte hon livmodern var stor, och shit va rädd jag blev. Ordet livmodersinflamation kom direkt upp, snabbt in till ultraljud och som tur var såg det bra ut, mjälten var ganska stor på henne men inte onormat stor, sååå lättad:). Därimot var det mycke gaser i henne. Mer dropp och vid 22 fick vi åka hem, nu blir det fisk och ris några dagar;) och hålla koll så hon inte börjar gå konstigt, sträcker på sig konstigt mycke, för då har hon ont och gaserna kommer inte ut. Imorgon ska jag vovva, hemma med sjuk hund, känns skönt att hon får ta det lungt lite nu när magen är stökig:) Min lilla prinsessa <3

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: