En trött Lizz
2010-11-13 / 22:07:43 / Vallning

Idag har vi igen varit hos Stina och vallat, med sällskap av alltid så trevliga sällskapet Lisa och Slipp:)
Det känns verkilgen att det går framåt i vallningen, bara efter tre gånger:)

Idag tränade vi i en STOR hage men bara fyra får i. Hade lite mål i hagen den här gången som jag fick av Stina, genom två grindar, mot ett stenras mm. Gick bättre och bättre att få dom dit dom skulle och Lizz sköter jag jätte bra, blir lite fel med höger/vänster nån enstaka gång men annars är hon duktig. Hennes ligg är lite segt så funderar på att byta ut det mot "lei down" till bara "ligg", lättare och går snabbare och lättare att säga fort två gånger om hon inte lägger sig på en gång:)

Påväg hem sov Lizz som en klubbad säl och det var till att väcka henne när vi skulle av, lilla gumman^^










2 Kommentarer
Lovisa & Cinna:

hej! vad kul att se att du mår bättre och att du skaffat hund igen, Lizz ser ut att va en riktig pärla!kul att ni vallar det hoppas jag att jag ska kunna prova på i framtiden, dock ser det ut som jag har en fågelhund och inte vall;) hon ignorerar får och älskar fåglar!



SKRIVET DEN: 2010-11-14 KL: 20:44:56 URL: http://afairytale-aussie.blogspot.com
Anneli:

Nu hittade jag filmen. Försök att få ner hennes tempo:) Hon springer på alldelles för fort och jobbar inte med sitt eye som hon kan. Hur tar hon när du säger Time? Kul att se er:) Du får gärna komma ner och träna på mina får när du vill. Det är mycket att lära när man är nybörjare.:)



SKRIVET DEN: 2010-11-16 KL: 13:11:17



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: