Ny vecka och nya funderingar
2010-11-01 / 14:21:55 / Lizz

Måndag och ny vecka, skönt men varför är helgen så kort........Den här veckan har vi väldigt lite planer för att vara oss:P Jobbar på och helgen kommer nog bli väldigt lungn, varit full fart så länge nu så lite vila och hundträning i helgen får nog räcka:D.

Har funderat lite på det Anita Axelsson sa om Lizz nacke, att den är jätte hård, vilket den är. Har funderat på några olika personer att gå till med henne men inte bestämt mig för vem ännu. Få lite tips på hur man kan mjuka upp nacken på henne:D

Folksam har jag även kontaktat idag och Lizz försäkring är överflyttad till mig. SKK har vi även ringt och fixat om lite med lokalklubb mm, för det var fel.
SVAK har jag även blivit medlem i nu:D.

Kom även på idag att nästa tisdag( 9 november) börjar våran tävlingslydnadkurs för Frida och Emma, ser verkligen fram imot den,  komma igång med lite mer än fot som vi tränat en hel del på nu men lite hjälp behövs ju alltid:D

Slog mig att Storm nu är 6 månader, helt sjutk vad tiden går fort både när livet är himmel och helvette. Drömde om hnm inatt, tror det är för jag är så sugen på en till hund redan. Lizz är verkligen väldens bästa hund och en bättre hund som första finns nog inte:D.
Det är bara det att när man vilar med Lizz mellan träningspassen skulle det vara så roligt att ha en till. I lördags blev det vallning 30 min förmiddag och träning på klubben att lära sig slalom och backe på kvällen, snacka om att Lisa och jag hade trötta border collies:P
Men tror det blir en boder collie till när det passar att köpa en till:D För det blir nog en vuxen igen, vågar inte att det blir som med Storm för fy faan, sömnen är det som gör att jag inte blir sjuk.





Nu ska Lizz få lunch, hon är lite tunn så nu blir det extra mat:D

1 Kommentarer
Anonym:

Hejsan

Är jag som tog över Molle efter dig.

Tänk va liten han vart, nu e han gör stor:P Han har vuxit om sin halvbrorsa som är 2 år (syrrans hund).

I januari nu ska vi börja en vardagslydnad kurs, får se hur de går. valpkursen skällde han sig igenom =/ Annars är han en underbar hund att ha i familjen och att träna med =)



SKRIVET DEN: 2010-11-16 KL: 13:08:06



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: