Hund söndag
2011-02-06 / 16:05:14 / Träning

Idag vaknade jag av alla Lisas hundar + Lizz, pussandes och hoppande. Lisa var redan vaken och solen sken. Bestämde oss för att snabbt åka till klubben för träning.
Bara att komma iväg med fem hundar, två virriga mattar och en bil är ett projekt, tro mig. Är allt med, vart ska hundarna vara, är alla täcken med, godis, alla koppel mm.
När allt och alla var inpackade i bilen åkte vi till Norrtälje, och upp på LV3, gammalt militärområde med bra parkeringar på för träning.
Lisa och Isa
Isa
Lisa och Slip
Jag och Lizz
Jag och Lizz
Träningen gick bra och Lizz var duktig, märker att man bara tränat hemma utan störning så lite tillbaka i träningen blev det. Tränade mest fot, svängar och korta raksträckor, och lite slalom och mellan. Tränade även lite på olika belöningsord och det börjar ramla ner i huvudet på damen var det är för skillnad på varsegod(godis), ta(leksak) och hopp och lek(slut med träning).
Jag och Lisa skickade även efter leksaker från Klickerklok och hämtade dom igår, "päls" på snöre och Lizz som förr släppt leksaker ganska snabbt har väääldigt svårt att släppa den, roligt med lyckade köp.
När alla hundar var tränade åkte vi och köpte sallad på Knuten och Sara, Frippe, Jimmy och Robban kom upp och åt med oss, lilla Flax var också med. Lilla Flax provade allt han kan för att gå mat, sitt, ligg, snurra men ingeting hjälpte, lillgubben:)
Matade och varma gick vi på långpromenad i skogen, så mysigt med alla hundar lösa springades.
Mysig dag:)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: