4 månader
2011-01-30 / 20:36:23 / Lizz

Den 24 januari har Lizz harit hos mig i fyra månader och det känns som typ två år. Känslan av att hämta hem Lizz går inte att beskriva, kändes så rätt.
Första gången vi var på klubben hade jag henne i lina, lyssnade inte så bra och pep/skrek när hon såg andra hundar träna. Det var Stina och Ullis som hade lite handlingkurs för ledarna och vi var med. Träningen för oss handlade mer om passivitet. Lilla gumman kunde inte kampa utan naffsade mig i byxbenen ( typiskt bc), inte tog godis, jätte arg el inte arg men väldigt osäker, lägga henne och knyta fast linan.
Nu går hon för det nästa lös (man blir så lat) och kampar med allt hon får och godis och klicker är gott och roligt. Varje gång hon kommer mot en med helikopter svansen och tittar med sina pigga ögon på mig blir man så glad och varmt, min lilla Lizz.
Nu ligger hon alltid vid fötterna el kudden när jag kollar på tv el ska sova.
Min söta svarta dam<3

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: